Arbeta på Alcadon

 

Vi söker kontinuerligt engagerade och kunniga medarbetare med ett brinnande intresse för vår bransch, även nyutexaminerade talanger.

Finns det inga tjänster publicerade just nu skicka gärna in en spontanansökan!

 

 

 

Innesäljare

Alcadon söker Account Manager i Göteborg

Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg som består av ett team med gedigen erfarenhet från branschen. Ditt arbetsområde är framför allt inom region väst vilket innebär resor inom distriktet.

 

Om tjänsten

Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg som består av ett team med gedigen erfarenhet från branschen. Ditt arbetsområde är framför allt inom region väst vilket innebär resor inom distriktet.

Du kommer sälja produkter från hela Alcadons produktportfölj som består av lösningar och produkter till datacenter, kommersiella datanätverk, bostadsnät samt fibernät.

D v s det som möjliggör digitaliseringen av vårt samhälle.

Inom Alcadon finns produkt, teknik och marknadsavdelning, utbildningsverksamhet samt ett erfaret säljteam som du kommer att ha nära samarbete med, vilket skapar goda förutsättningar för din framgång.

 

Din profil

För att nå framgång i rollen som Account Manager hos Alcadon bör du ha några års erfarenhet av försäljning med väl dokumenterade goda resultat.

Du har ett intresse och förståelse för teknik och som person är du kvicktänkt, ser lösningar framför problem och är en tävlingsmänniska med stort driv och målfokus. Vidare är du utåtriktad, social och har förmågan att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer. Du förstår vikten av strukturerat arbete, dokumentation och uppföljning. Du bidrar gärna med positiv energi till både säljteam och andra kollegor på kontoret.

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt arbetar obehindrat i Officepaketet. Du innehar B-körkort.

Meriterande med försäljningsvana inom något av våra affärsområden.

 

Att jobba på Alcadon

Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare alltid ska ha rätt kompetens, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du erbjuds en marknadsmässig lön med möjlighet till individuellt bonusprogram. Alcadon erbjuder också ett bra pensionsavtal, tjänstebil samt förmåner som sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.

 

Kontaktpersoner

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Lars Nordström

email: lno@alca.se. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

 

Om Alcadon

Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken samt egna varumärken såsom ECS, European Cabling Systems och DC - Line. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare.

 

Alcadon finns idag representerade med kontor och dotterbolag i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Storbritannien.

Antal anställda inom Alcadon är idag drygt 185 personer.

Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB.

 

Ansökan

Sök tjänsten här nedan via formuläret.

 

Backoffice / innesäljare i Malmö

Är du redo för nya spännande utmaningar i ett expansivt företag?

Alcadon står inför en spännande och expansiv fas och ser en kraftigt ökad efterfrågan på våra produkter, lösningar och tjänster. Därför behöver vi nu förstärka organisationen med ytterligare en Butik/Innesäljare i region Syd med lokalisering i Malmö.

 

Om tjänsten

Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att ingå i vårt säljteam som idag består av 3 utesäljare och en Regionchef, alla med en gedigen erfarenhet från branschen och försäljning.

Du kommer att arbeta med produkter från hela Alcadons produktsortiment, d.v.s. produkter och lösningar för kommersiella datanätverk, bostadsnät, fibernät och FTTx.

 

Arbetsuppgifterna består primärt av:

  • Butiksansvar – ta hand om kunder och försäljning i butiken i Malmö.
  • Kundsupport – vägleda och supportera våra kunder vid inkommande beställningar.
  • Säljsupport – verka som stöd för våra utesäljare gällande order och offert.
  • Orderhantering – webbshop, mejl och telefon.
  • Lager – in och utleveranser. (hantering av truck förekommer)
  • Administration – rapporter och statistik och uppföljning av order/leveranser.
  • Försäljning – merförsäljning och proaktiv försäljning till våra kunder.

 

Din profil

VI tror att du för att lyckas i rollen som Backoffice medarbetare på Alcadon har några års erfarenhet av ett serviceyrke med fokus på kundkontakt och kundrelation. Van att supportera både externt och internt. Erfarenhet från försäljning är meriterande men inte ett krav.

Som person är du serviceinriktad och ser lösningar framför problem med stort driv och målfokus. Vidare är du utåtriktad, social och har förmågan att skapa förtroende och relationer.

Du bidrar gärna med ett gott humör och positiv energi till både kunder, säljteamet och andra kollegor på kontoret och är absolut inte rädd att hugga in där det behövs.

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt arbetar obehindrat i Officepaketet.

 

Att jobba på Alcadon

Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du erbjuds en marknadsmässig lön. Alcadon erbjuder också ett bra pensionsavtal samt förmåner som sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.

 

Kontaktpersoner

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Jerker Lundius

Email: jlu@alca.se. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

 

Om Alcadon

Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken samt egna varumärken såsom ECS, European Cabling Systems och DC - Line. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare.

 

Alcadon finns idag representerade med kontor och dotterbolag i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Storbritannien.

Antal anställda inom Alcadon är idag drygt 185 personer.

Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB.

 

Ansökan

Sök tjänsten här nedan via formuläret.


Ansökan - Spontanansökan

Sök våra lediga tjänster via formuläret nedan.

Har vi inga lediga tjänster som passar dig? Fyll gärna i formuläret så hör vi av oss när vi hittar något som passar dig.